بهینه‌سازی سینما فرهنگ برای میزبانی در فیلم فجر ۴۳ «کافه این» در شبکه «تماشا» تماشایی می‌شود اکران‌های محرم از انحصار غیرمتخصصان خارج شد دوبال پرواز زبان فارسی پخش «منو ترک نکن» سریال خارجی جنایی جدید، از فردا شب (۵ مرداد ۱۴۰۳) جزییات برنامه محسن شریفیان برای موسیقی ایران و عمان در مسقط از کتاب شعر «دیو و دیوانگی»، اثر محمدباقر کلاهی‌ اهری، رونمایی می‌شود «درون بیرون ۲» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما شد «قفس» روی صحنه «شمایل» می‌رود + زمان اجرا بازدید «پیمان جبلی» از پشت صحنه سریال «طوبی» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۴ و ۵ مرداد ۱۴۰۳) + زمان پخش کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان» منتشر شد دومین جشنواره سرود فجر بسیج خراسان رضوی برگزیدگان خود را شناخت  رونمایی از ۸ بازی قرآنی در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مستند‌های ورزشی در شبکه امید + زمان پخش رئیس هیات انتخاب و داوران جشنواره فیلم‌های ورزشی مشخص شد
سرخط خبرها

رونمایی از انگشتر نفیس و جهانی «ذبح عظیم»

  • کد خبر: ۷۵۲۵۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
رونمایی از انگشتر نفیس و جهانی «ذبح عظیم»
هم‌زمان با عید سعید قربان از انگشتر نفیس و جهانی «ذبح عظیم» در موزه نگارخانه «ضامن آهو» رونمایی شد.

 به گزارش شهرآرانیوز - هم‌زمان با عید سعید قربان از انگشتر نفیس و جهانی «ذبح عظیم» در موزه نگارخانه «ضامن آهو» رونمایی شد. علی جنگی، خالق این اثر، در مراسم رونمایی این اثر که با حضور جمعی از مدیران استان، علما و زائران داخلی و خارجی امام‌رضا (ع) برگزار شد، گفت: این انگشتر برگرفته از دو تابلو «عصر عاشورا» و «پرچمدار حق» استاد محمود فرشچیان بوده و تصویر بر روی رکاب انگشتر نقش بسته است.


به گفته او ابعاد تابلو که بیش از یک متر طول دارد بر روی انگشتر به اندازه یک سانتی‌متر و در ابعاد میلی‌متری به‌صورت قلم‌زنی سه‌بعدی طراحی و ساخته شده و ساخت آن با همکاری روح‌ا... جنگی بیش از ۸ماه زمان برده است.


جنگی درباره هدفش از ساخت این انگشتر گفت: ایام حج است و من خواستم این دو اثر نفیس را در کوچک‌ترین ابعاد قلم‌زنی کنم. من این انگشتر را به وجود مقدس امام‌حسین (ع) تقدیم کرده‌ام. او یادآور شد: ظرافت‌های این انگشتر با میکروسکوپ‌های پیشرفته مشاهده می‌شود.


به‌گفته جنگی، درحاشیه رونمایی از این انگشتر، ۲۱۳ انگشتر نفیس و جهانی دیگر هم در قالب موزه نگارخانه «ضامن آهو» در هتل «مدینه‌الرضا (ع)» مشهد تا عید غدیر برای بازدید علاقه‌مندان و هنردوستان به نمایش گذاشته شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به انگشتر «بهشت عاشقان» که طرح ضریح مطهر امام حسین (ع) و امام‌رضا (ع) در آن نقش بسته است اشاره کرد. این هنرمند تصریح کرد: هرکدام از این آثار موزه متحرکی از هنر، فرهنگ، اعتقادات، تاریخ و تمدن ماست.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->